Lezárt projektek
Referencialista
Kedvenc Youth in Action projektjeink
Az Én Belső Szín-házam
HU-12-E74-2013-R1
2012-ben a MOSTart NKKKE mind pénzügyi, mind szervezési promóció folytán tevékenyen részt vett a II. Rákóczi Ferenc Szakközépiskola akkor már többéves hagyományára visszatekintő „Kapcsolda” nevű programjának lebonyolításában. A MOSTart által az Én Belső Szín-Házam-má országosan kibővített program célja volt, hogy valós társadalmi és szakmai párbeszédet indítson el a fogyatékkal élők, a velük foglalkozó – elsősorban a drámapedagógia, színház, az inkluzív pedagógia és művészeti-nevelés terén dolgozó – szakemberek, és az őket körülvevő társadalmi többség, elsősorban a fiatalok tagjai között. A rendezvény során 25 gyengénlátó és 25 értelmi fogyatékos diák 100 „ép” diáktársával együtt, hármas kiscsoportokat alkotva különféle művészetterápiás foglalkozáson vett részt. A MOSTart projekt a témanapot egy országos szakmai konferenciával is bővítette; és a projekt és szereplői bemutatásra kerültek egy 10 országot magában foglaló nemzetközi hálózatban és annak kétéves szakmai rendezvényein is.
Ennek a programnak a kapcsán 2013-ban a programban részt vevő romániai és magyar fiatalok azzal az igénnyel álltak elő, hogy szeretnének a program tervezésében, az ahhoz kapcsolható ifjúsági kezdeményezések lebonyolításában, a program jó gyakorlatának külföldi terjesztésében és a fokozott disszeminációjában is tevékenyen részt venni. Ebből született az Én Belső Színházam projekt, mely a következő akciókra terjedtek ki:
1. Kutatás lebonyolítása mindkét országban a fogyatékkal élők számának, összetételének és jogainak feltérképezéséről
2. Kérdőív összeállítása és kiértékelése a két résztvevő ország helyi fiataljainak körében a fogyatékkal élőkhöz való viszonyukról, integrációs elképzeléseikről a jelenben és a jövőben, kitekintve a későbbi munkavállalási körülményekre is.
3. Két országos aktív részvétel Az Én Belső Szín-Házam programsorozatban, nemcsak a művészetterápiás foglalkozásokon (átadva ezzel a jó gyakorlatot a román partner ifjúságának), hanem a kutatott eredmények bemutatásával előadások formájában (diákok közvetlen bevonása az országos konferencia szakmai munkájába).
4. Kapcsolj rá! – fotókampány az esélyegyenlőség fontosságának jegyében, a nagy nyilvánosságot bevonva.
A projektben asszociációs partnerként a következő intézmények és célcsoportjaik vettek még részt:
A. II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola, Budapest
B. Felhőjárók Drámacsoport, Diósd
C. Vakrepülés Színjátszó Társulat, Budapest
D. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest
E. Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Budapest
F. Vakok Általános Iskolája, Budapest
G. ODÚ – Szegedi Korai Fejlesztő, Gondozó, Integrációs és Gyógypedagógiai Módszertani Központ, Szeged
A tevékenységek megvalósítására közös workshopok, egyéni és csoportos online munkák, valamint Az Én Belső Szín-Házam rendezvény lebonyolítása során Dömsödön, Budapesten és Szilágybagoson került sor, a közvetett célcsoportokat is figyelembe véve kb. 1000 fiatal körében.
10 nap alatt a Föld körül
HU-12-E86-2012-R2
Napjainkra az országok átjárhatósága növekedett – a világ egy „karnyújtásnyira” van. S ahogy a lehetőségek köre kiszélesedett, úgy nőtt meg az érdeklődés más kultúrák, népek, országok iránt. A fiatalok külföldről alkotott képe azonban sokszor irreális: van, hogy idealizálnak egyes országokat, ami így a nemzeti identitástudatot gyengíti, de van, hogy erőteljes előítéletekkel rendelkeznek azokról, amely viszont megnehezíti az elfogadás, nyitottság kialakulását.
A „10 nap alatt a Föld körül” projekt célja volt, hogy a résztvevő tizenéves fiatalok izgalmas kézműves foglalkozások során betekintést nyerhessenek saját hazájuk és más országok kultúrájába, népszokásaiba az ország több településén. Egy olyan kulturális területet idéztünk meg, amellyel sem a híradóban, sem újságokban, sőt még utazásaik alkalmával sem feltétlenül találkoztak. A foglalkozások egy része Budapesten zajlott, de workshop napokat tartottunk Szegeden, Csemőn, Martfűn és Nógrádsipeken is. Az elkészített tárgyakon keresztül (csuhébaba, álomfogó, lampion, mandala, stb.) eljutottunk Kínába, Indiába, Japánba, sőt még Guatemalába is. A 2012. szeptemberétől lezajló 10 alkalomból álló foglalkozássorozat nem csupán a résztvevők világról való ismereteit bővítette, de nyitottá, empatikussá, elfogadóvá tette őket és elmélyítette érdeklődésüket saját nemzetük és más nemzetiségek iránt. Kiemelt célunk volt, hogy az ismeretek a hátrányos helyzetű gyerekhez is eljussanak.
Kedvenc LLP (Comenius / Grundtvig / Leonardo) projektjeink
THAB – Theatre as a Bridge. Acting Connects Young Europeans
07/0227-C/1006
A projekt célja az európai polgárság előmozdítása volt az alábbiak révén:
- A nemzeti és a közös kulturális hagyományok és eszmék, kifejezések és előadások feltárása (a „színház” példája alapján).
- „Antropológiai közös jellemzők” keresése, mint például gondolkodásmód és érzések (pl. szeretet, gyűlölet, félelem, hit, bizonytalanság, az idősebb generációtól való függetlenségért való küzdelem, …), amelyek különböző korok és helyek emberei között azonosak lehettek (ehhez a kutatáshoz az ókorból és a saját országból származó színházi szövegeket és gyakorlatokat használtunk kiindulópontként).
- A kutatás eredményeinek megosztása más országokból származó partnerekkel, és a különbségek és hasonlóságok tudatosítása.
- Más kultúrák, élet- és gondolkodásmódok iránti érdeklődés felkeltése, és
- A saját nemzeti és etnikai háttér elfogadása és megbecsülése.
Célunk az volt, hogy az oktatás minőségét javítsuk az aktív szerepvállalással a projektben, a színházat és színjátszást használva hídként. A diákok:
- Elvégezték és értékelték a fent említett kutatást.
- Eredményeiket megvitatták egymással és a helyi környezetből érkező színészekkel, színházi rendezőkkel, dramaturgokkal.
- Különböző előadásmódokat teszteltek (pl. árnyszínház, feketefényszínház, pantomim, commedia dell’arte, az ókori görög maszkhasználat, zene stb.)
- Döntöttek egy témáról, amelyről saját színdarabot írtak (vagy úgy, hogy nemzeti irodalmuk jeleneteit integrálták egy új darabba, vagy úgy, hogy olyan témát fogalmaztak meg, amely közös megegyezéssel valamennyi ország diákjait érdekli).
- Ezt a színdarabot közösen írták meg, e-mailben, a projekt weboldalán stb. keresztül kommunikálva.
- Előkészítettek és színpadra állítottak egy közös előadást.
- Megbeszélték, hogy ezt a közös előadást hogyan mutatják be az egyes országok közönségének (azaz olyan nyelven kellett gondolkodniuk, amelyet mindenhol értenek, és az előadás fajtáján).
A MOSTart társult partnerként vett részt a projektben mint koordinátor és supervisor, a főpályázó a dömsödi Alapfokú Művészeti Iskola volt. A projekt 2010-ben elnyerte a Comenius Nívódíjat.
Social Capital School
11/0029-G/1066
Az Önkéntesség Európai Éve keretében a Társadalmi Tőke Iskolája (Social Capital School) egy olyan iskola gondolatából született, amely nyitott az oktatási terület minden aktív szereplője felé (tanárok, szülők, nagyszülők, szociális munkások, önkéntesek stb…), támogatva ezzel a non-formális és informális képzés új koncepcióját a nonprofit együttműködés, az önkéntesség, a társadalmi befogadás, az aktív állampolgárság, az emberi és társadalmi növekedés témakörében. Az iskola így kihasználta hatalmas „társadalmi tőkéjét”, hogy aktívan befolyásolja a polgári, társadalmi és kulturális nevelést. A projekt a szülők azon konkrét igényéből született, hogy párbeszédet és konfrontációt indítsanak az iskola világával (különösen a tanárokkal) arról, hogyan lehet együtt nevelni a fiatal aktív polgárokat arra, hogy eltérő szerepeket, kontextusokat és oktatási megközelítéseket vállaljanak. A projekt a kétéves élettartama alatt a projektben részt vevő felnőttekre, idősekre és fiatalokra erős hangsúlyt helyezett, tudatosította és felhatalmazta őket; így ők egyfajta inkluzív közösségfejlesztő mentorként reflektáltak és részt vettek a konkrét napi gyakorlatok tervezésében és megtapasztalásában, elsősorban az iskola változatos környezetéből származó tapasztalatokra támaszkodva. A projekt nagy hozzáadott értéke a különböző típusú szervezetekből álló partnerség sokszínűsége volt, tagjai aktívan részt vettek a tevékenységekben és az oktatás különböző formáit gyakorolták, a fő témák – nonprofit együttműködés, önkéntesség, társadalmi befogadás, aktív állampolgárság, emberi és társadalmi növekedés, generációk közötti párbeszéd, formális/informális/nem formális – pedagógiai és kulturális-művészeti megközelítésein keresztül, hogy előmozdítsák a társadalmi tőke iskolai kultúráját, beleértve a civil társadalmat, a helyitől a globálisig.
4T – Through Theatre to Talents
10 / 0242 – L / 6076
A 10 ország együttműködésével zajló Leonardo Learning Partnership a fogyatékkal lő célcsoport számára szervezett színházi akciók és a TIE drámapedagógia rehabilitációs útjainak felfedezését és fejlesztését célozta meg.
A program célja azoknak a rehabilitációs szolgáltatásokban dolgozó szakemberek készségeinek fejlesztése volt, akik a színházi tevékenységet a mentális problémákkal küzdő emberek társadalmi integrációjának eszközeként használják. A program célja volt továbbá a tapasztalatok és bevált gyakorlatok cseréje a résztvevő tíz partner között, akik az alábbi országokból érkeztek: Olaszország, Csehország, Litvánia, Lengyelország, Magyarország, Görögország, Törökország, Bulgária, Ciprus és Szlovénia. A program további célja volt, hogy létrehozza a mentális problémákkal küzdő emberek számára művészeti tevékenységeket folytató szervezetek európai hálózatát, és ezzel egy olyan hidat képezzen, amely összeköti a művészet és az egészségvédelem fejlesztését. Ezzel párhuzamosan a program hozzájárult a mentális betegségekhez kapcsolódó megbélyegzés leküzdéséhez és a mentális problémákkal küzdő emberekhez való pozitív hozzáállás kialakításához. A projekt keretében a 6 nemzetközi találkozó során a programban részt vevő szakemberek művészeti terápiákat ismerhettek meg, kicserélték tapasztalataikat és jó gyakorlataikat a különböző megbeszélések során, és mentális problémákkal küzdő emberek által előadott művészi színdarabok elemzésével tovább mélyítették szakmai elkötelezettségüket. A megszerzett tapasztalataikat otthoni kollégáiknak adták tovább. A projekt előnyeit nem csak a szakemberek, hanem a résztvevő szervezetek célcsoportjai, családtagjai, azok barátai és egy tágabb környezet is élvezhette. A magas szintű kommunikációnak és együttműködésnek köszönhetően egy erős európai hálózat jött létre, mely összeköti a művészetterápiákkal dolgozó mentálhigiénés szervezeteket, és lehetőséget ad egy jövőbeli nagyobb szintű európai együttműködésnek.
GAP – Global Arts Protecting Global Values
10 / 0242 – C / 1107
Általában úgy érezzük, hogy az Európai Közösség távol van a mindennapi életünktől, az iskolai környezetünktől, a házi feladatainktól és rossz jegyeinktől, a a kapcsolatainktól, a mindennapi kis küzdelmeinktől vagy a hatalmasnak érzett ellenségeinktől. Soha nem gondolunk oktatáspolitikára, horizontális kérdésekre, program-célkitűzésekre vagy akár az LLP stratégiákra, amikor felelésre készülünk, esszét dolgozunk ki, iskolai kirándulásokat szervezünk vagy szülői értekezleten veszünk részt. A tudatosításunk hiánya ellenére mégis legtöbbször általános európai értékek mentén élünk, ezek tartanak bennünket a saját magunk által is elfogadott társadalmi korlátok között.
A projekt művészeti párbeszédek és tevékenységek során közelebb hozta, tudatosabbá tette azokat az európai alapértékeket, melyek a résztvevők mindennapi életében folyamatosan jelen vannak pl. az emberi jogokat, a toleranciát, a szolidaritást, a rasszizmus és idegengyűlölet elleni küzdelmet, az antidiszkriminációt, az egyenlő esélyeket, a kulturális sokféleséget, a férfiak és nők egyenlő jogait, a sajátos nevelési igényűek integrációját, a tudás-alapú társadalmat, vagy a vállalkozó kedv és innovatív gondolkodás fejlesztését.
A projekt az aktív, tudatos európai polgárság normáira és szabályaira egy érdekes művészeti kísérlet segítségével hívta fel a figyelmet, összekapcsolva az elméleti elképzeléseket a művészeti tevékenységek által generált katarzissal, bízva abban, hogy a résztvevők jobban megértik és hatékonyabban be tudják fogadni azokat.
A globális, egyetemes értékek megértéséhez a globális összművészeti koncepciót hívta segítségül; egy modern művészetfilozófiai irányzatot, ami oly sok kortárs művészt foglalkoztat, és ami bizonyos szempontból ugyanúgy működik, mint az Európai Közösség tagjai: miközben minden művészeti ág független és saját értékekeit is magában hordozza; egymáshoz kapcsolódásukkal pedig egy komplex, más jelentéssel bíró művészeti alkotást hoznak létre.
Öt ország vett részt a kísérletben: Olaszország, Lengyelország, Litvánia, Románia és Magyarország. A partnerséghez végül nem csatlakozott a pályázási folyamatban még jelen levő portugál, francia és a bolgár csapat. Az első évben minden ország a saját előadását készítette el a globális művészeti irányelvek szerint; a második évben közös nemzetközi előadást mutattak be, melyhez minden ország hozzátette a saját választott művészeti ágának eredményeit. A projektet a magyar intézmény vezette. A MOSTart társult partnerként vett részt a projektben mint koordinátor és supervisor, a főpályázó a dömsödi Alapfokú Művészeti Iskola volt.
FEARS – Fears of Education, Authorities, Religion,
13 / 0030 – C / 1232
Tudatos felnőttként pontosan megtervezett életritmusban éljük az életünket. Alig fordítunk időt lelki problémáink feltérképezésére és kezelésére, miközben nem ismerjük fel, hogy lépéseink mögött szocializációnkból és gyermekkorunkból származó félelmek húzódnak meg. Tudatos felnőtt társadalmunkat rengeteg félelemre, frusztrációra, szabályra építjük – és tanárként ezekkel a tudattalan félelmekkel próbálunk ki új módszereket, mérjük a kompetenciákat, állítunk követelményeket a tanulókkal szemben. Sokszor azt sem tudjuk, hogy kik ők, milyen háttérből jönnek, mik a mindennapi problémáik, küzdelmeik. A projekt célja az volt, hogy felfedezze, felvázolja és megvalósítsa az aktív és passzív félelmeket, amelyek a gyerekekben működnek, és amelyeket ráadásul a tanárok és a társadalom is továbbadnak egyfajta örökségként. Így a projekt hatásai minden résztvevőre, mind a tanulókra, mind a tanárokra, mind pedig a helyi és tágabb közösségekre nézve relevánsak voltak. A projekt célja az is volt, hogy összegyűjtse és közzétegye a résztvevők által javasolt problémamegoldásokat, valamint, ezzel egyidőben, jogvédő szervezeteket gyűjtsön össze a problémák kezelésére. Fontos volt, hogy pozitív és optimista légkört teremtsünk annak a meggyőződésnek, hogy a világ – a nehézségek ellenére is – nem determinált, és megváltoztatható. A témákat négy csoportba osztottuk a négy félév során: a tanulók félelmeit gyűjtöttük össze az oktatással, a hatalommal, a vallással és etnikai származással, valamint a társadalmi élettel kapcsolatban. Minden témát szisztematikus módszerrel dolgoztunk ki: (1) a félelmek meghatározása kérdőívek segítségével, (2) kutatópanel a problémák kezelésére szolgáló védőintézmények és jogsegélyek felfedezéséről, (3) vezetett fókuszcsoportos beszélgetések, (4) stresszoldás művészetterápia segítségével, mindenekelőtt a tanulók által készített figyelemfelhívó hirdetések és filmek által. Továbbá weboldal, végleges kiadvány és egy nemzetközi flashmob biztosította a szélesebb körű terjesztést. A projektet 8 ország valósította meg. A MOSTart társult partnerként vett részt a projektben mint koordinátor és supervisor, a főpályázó a dömsödi Alapfokú Művészeti Iskola volt.
Kedvenc E+ Ifjúsági cseréink
ACT IT OUT! – Understanding social cohesion
2019-1-HU01-KA105-060513
A 8 napos ificsere 2019. augusztus 19-28. között zajlott Orfűn, Magyarországon.
A projekt a társadalmi-érzelmi kompetenciák fejlesztését célozta meg a gyűlöletbeszéd, a rasszizmus, az idegengyűlölet és a diszkrimináció elemeinek és céljainak tudatosításán keresztül; a résztvevők azt vizsgálták, hogy a gyűlöletbeszéd és a médiamanipuláció helyi, nemzeti vagy nemzetközi megjelenése hogyan formál tudatos, a (európai) közösségi ügyek és az emberi értékek iránt aktív és elkötelezett, ugyanakkor a hamis és veszélyes eszmék között eligazodni képes polgárokat. A résztvevők kifejthették véleményüket a „forró” témákról, fontos kérdésekről, égető problémákról, félelmeikről, reményeikről, a jövőbeli politikai elképzeléseikről stb. A fiatalok az együtt töltött hét végére egy zenéből, táncból, drámából és a díszletből álló, flash-mob-szerű előadásban fejezték ki a hét alatt átbeszélt témáikat. Az előadást a résztvevők maguk koreografálták, és az az általuk fontosnak tartott kérdésekre reflektált.
A cserében 6 ország vett részt: Bulgária, Magyarország, Olaszország, Lengyelország, Románia, Spanyolország. Minden országból 5 fő 18-25 év közötti résztvevő, valamint egy tetszőleges korú ifjúsági vezető vett részt.
Working, Creating, Cooperating Together:
(2014-3-HU02-KA105-000479, August 2015.)
A „Working, Creating, Cooperating Together” című bilaterális ifjúsági csere a kulturális diverzitás témájára építette tevékenységét – azzal a legfőbb céllal, hogy a különböző szociális, kulturális és etnikai háttérből érkező fiatalokat megismertesse egymással; hogy különféle szociális eszközöket és képességeket a kezükbe adva erősítse bennük a figyelmet a változatos kultúrákat felvonultató környezetük felé; hogy megtalálják és megértsék a különbségeket, és ezzel együtt bátran és büszkén vállalják és mutassák be saját kulturális és személyes identitásukat; ami individuális, szociális és szakmai fejlődéshez vezet. A csere július helyett augusztusban került megrendezésre, mert a koordinátor közben partnert váltott: a ciprusi informális ifjúsági csoport helyett egy olasz egyesület multietnikus célcsoportja vett részt a tevékenységben. Bár a két ország nincs olyan messze egymástól, mint Ciprus és Magyarország – a távolság és a különbözőség mégis kézzel fogható volt, hiszem az olasz csoport tagjai között nagyon sok volt az országba betelepült első vagy másodgenerációs migráns. A fiatalok így az eredeti terv szerint véleményeket cseréltek, közös témákat vitattak meg, ötleteket osztottak meg egymással, és új barátságok születtek.
A projekt legfőbb célja volt, hogy a különböző országok fiataljait bevonva felhívja a figyelmet saját identitásukra és kultúrájukra, és átlépje a határokat más tradíciók, nyelvek és mentalitások felé. Másik fontos célkitűzése volt továbbá, hogy a bármilyen témában megjelenő előítéletet felismertesse és harcoljon ellene. A projekt alatt kulturális információkat cseréltünk zenén, táncon, éneken, kültéri tevékenységeken, kvízeken, játékokon, különböző workshopokon és vitákon keresztül, és azon dolgoztunk, hogy megteremtsük a saját európai kultúránkat. A résztvevők többet tudtak meg az embereket elválasztó tényezőkről (nemzetiség, mentalitás, szexuális irányultság és háttér); és megtapasztalták, hogyan profitáljanak a diverzitásból ahelyett, hogy akadályként élnék meg. Kapcsolatba kerülve más résztvevőkkel, horizontjuk kiszélesedett és az Európán belüli közös megértésük fejlődött. A munka interaktív úton, interkulturális tanulási környezetben zajlott.
Kedvenc E+ Ifjúsági tréningjeink
Essentials of Advanced Interpersonal Skills
2015-2-HU02-KA105-000918
A képzés arról szólt, hogyan lehet a fiatalokat megerősíteni kommunikációjukban, hogyan lehet javítani az elhelyezkedési esélyeiket a továbbfejlesztett kommunikációs technikák révén, és hogyan lehet a kommunikációt lobbizási erőként használni.
A Felsőtárkányban megrendezett 7 napos képzés segítségével olyan készségekkel ruháztuk fel a résztvevőket, amelyek az együttműködési és tárgyalási készségük fejlesztésével hozzájárultak személyes fejlődésükhöz. Megtanulták, hogyan kell:
- hatékony munkakapcsolatokat alakítsanak ki az emberekkel minden szinten,
- a legtermékenyebb megközelítést és viselkedést válasszák és alkalmazzák a kívánt eredmények eléréséhez,
- úgy közvetítsék az üzeneteiket, hogy meghallgassák, megértsék, elfogadják és cselekedjenek.
- befolyásolni másokat, hogy fogadják el javaslataikat,
- megoldani a munkakapcsolataikban felmerülő problémákat,
- képzettek legyenek az asszertív fellépésben,
- jártasak a meghallgatásban,
- növelni az önhatékonyság érzését – az egyén hitét abban, hogy képes elérni a célját.
A célcsoportok a következők voltak:
- ifjúsági oktatók/munkavállalók,
- olyan ifjúsági oktatók/munkavállalók, akik hivatásszerűen vagy önkéntes alapon aktívan dolgoznak fiatalokkal,
- fiatal önkéntesek.
Összesen 28 résztvevő gyűlt össze a képzésen 8 különböző programországból.
A képzés során alkalmazott munkamódszerek tükrözték a résztvevők nemzetközi összetételű csoportjának igényeit, valamint a nem formális oktatáshoz és az ifjúsági munkához kapcsolódó követelményeket. A multikulturális környezet teret biztosított saját kulturális hátterük átgondolására, ami új perspektívákat nyithatott meg és új gondolatokat hozhatott számukra saját jövőbeli életükkel kapcsolatban.
Mindful Leadership – Training Youth Leaders to Improve Their Leadership and Management Practices
2017-1-HU01-KA105-035343
Ez egy 7 napos képzés volt, amelyet Magyarkúton, Magyarországon tartottunk. A képzés középpontjában az ifjúsági ágazat teljesítményének javítását szolgáló vezetői készségek álltak. Nemcsak a for-profit szervezeteknek, hanem a civil szervezeteknek is szükségük van képzett vezetőkre a sikeres működéshez. Egy új, képzett fiatal generáció nélkül a civil szervezetek csak az idő múlását jeleznék. A résztvevők a gyakorlatok és reflexiók során megtapasztalták, rájöttek a vezetői kompetenciák fontosságára, hiszen a vezetőknek rendelkezniük kell a jellem erejével ahhoz, hogy etikus döntéseket és vezetői döntéseket hozzanak. A képzési program fő célja az volt, hogy az ifjúsági vezetők jobban megértsék a vezetés és a menedzsment fogalmát, jelenlegi gyakorlatuk átgondolásával, hogy hatékonyan hozzájárulhassanak a szervezeti teljesítményük általános fejlesztéséhez. A program befejeztével a résztvevők kompetensebbnek érezték magukat a vezetési és irányítási gyakorlatok terén. Mélyebben megértették az európai értékek és a kultúrák közötti párbeszéd fontosságát. Lehetőségük volt arra, hogy elgondolkodjanak saját vezetői stílusukon, és hogy szükség esetén képesek legyenek megerősíteni és gyakorolni értékeiket, illetve változtatni azokon. A tanfolyam azt is hangsúlyozta, hogy a jövőben a változás ügynökeiként fognak tevékenykedni, és meg kell tanulniuk a szervezetükben a változások vezetésére és kezelésére vonatkozó megközelítéseket és stratégiákat.
A képzés nem-formális, részvételi tanulás keretében zajlott. A résztvevők számos egyéni és csoportos gyakorlatot végeztek, ezeket a foglalkozásokat reflexiós csoportok és megbeszélések követték.
Összesen 28 résztvevő vett részt a képzésen 7 különböző programországból (Csehország, Magyarország, Olaszország, Lengyelország, Lengyelország, Románia, Spanyolország, Törökország és Törökország). A résztvevőknek saját utótevékenységek kidolgozására is volt lehetőségük.
Unleash Your Creativity & Bring Great Ideas to Life
2018-2-HU01-KA105-047886
A „Unleash Your Creativity & Bring Great Ideas to Life” projekt egy 7 napos képzési program volt, amely 2019. március 9-17. között zajlott Győrben, az Achilles Parkban.
A projekt célja az ifjúsági munka minőségének emelése volt a kreativitás fokozásával az egyének és az ifjúsági szervezet szintjén is, hogy innovatív megoldások születhessenek.
A képzés arra összpontosított, hogy egy ifjúsági szervezet és a fiatalok hogyan tudják erősíteni a kreativitás szellemét, és hogyan tudnak másképp cselekedni, hogy növeljék a szervezet vagy az egyén teljesítményét. A TC során a résztvevők feltárták a kreativitás és a teljesítmény közötti összefüggéseket. A résztvevők egy sor eszközt kaptak ahhoz, hogy saját és a csapat kreativitását kiaknázzák és felhasználják, és az eredményeket ifjúsági szervezetük munkájában és struktúráiban megvalósítsák.
Továbbá mindannyian együtt megvizsgálták, hogy az egyéni szintű kreativitás hogyan segít egy olyan kultúra kialakításában, amely a vállalkozókat saját kezdeményezések elindítására ösztönzi.
A TC a kreativitás fogalmát a kreativitás mérésével és használatának megtanulásával igyekezett kézzelfoghatóvá tenni.
A TC célkitűzései a következők voltak:
- Segíteni a résztvevőknek, hogy újra felfedezzék kreatív önbizalmukat – „az innováció középpontjában a kreatív képességekbe vetett hit áll”.
- A résztvevők kreatív önbizalmának táplálása és erősítése a nagy és merész innovációk megvalósítása érdekében.
- Elgondolkodni azon, hogy a kreatív energia a szervezet egyik legértékesebb erőforrása.
- Annak feltárása, hogy a kreativitás és az innováció hogyan kapcsolódik egymáshoz.
- Az ifjúsági szervezetek kreatív légkörének fontosságának megértése.
- Annak feltárása, hogy egy szervezetnek miért kell előmozdítania a kreativitást az ifjúsági munkájában.
- Annak felismerése, hogy a kreativitás és a szolidaritás kiválóan kiegészíthetik egymást, és együttesen elősegíthetik egy szervezet tagjainak innovatív érzékét.
- Az Erasmus+ program új perspektívájának bemutatása.
- Tanulási lehetőséget biztosítani a hátrányos helyzetű fiatalok számára, hogy részt vehessenek egy nemzetközi nem-formális oktatási projektben.
A képzésen 9 országból (Csehország, Lengyelország, Spanyolország, Olaszország, Görögország, Hollandia, Törökország és Magyarország) 28 résztvevő vett részt.
Erasmus+ KA2 partnerségek
Space – Social Promotion of Active Citizenship and Environment
2015-1-HU02-KA205-000867
Forum Romanum –
2015-1-LT01- KA204-013494